• +36(20)492-6712
  • +36(1)40-40-599
  • optimaratiokft@gmail.com
  • 1035 Budapest, Búvár u. 3.

Elégedetlen a jelenlegi könyvelőjével?
Egy percig se várjon tovább!

A rosszul megválasztott könyvelő
hatalmas veszteséget okozhat egy vállalkozásnak.
Ennél nagyobb hibát csak a csere halogatása jelenthet.

Kérje ingyenes konzultációnkat, és segítünk a váltásban!

A rosszul elvégzett könyvelői munka könnyedén okozhatja egy vállalkozás bukását

Napi szintű eset az, amikor egy vállalkozás azért kényszerül bezárni kapuit, mert a vállalkozó nem a megfelelő szakembert bízta meg a könyvelési munkák elvégzésével. Bár könyvelőt könnyedén talál az ember, olyat, aki a kellő tudással és felelősségtudattal rendelkezik, egyre kevesebbet.

Egy vállalkozónak hatalmas felelőssége van abban, hogy a megfelelő szakembert bízza meg és szükség esetén átgondolja a váltást.

Szeretne felelős döntést hozni arról, hogy kire bízza vállalkozása könyvelését?
Kérje ingyenes konzultációnkat és segítünk!

Mik a konkrét jelei annak, amikor már sürgőssé válik a könyvelő válás?
  • Nincs írásos szerződése a könyvelőjével, esetleg számlát sem kap a könyvelési díjról, így a könyvelője nem vonható felelősségre az általa elkövetett hibákért.
  • A könyvelője mulasztása miatt a dolgozók be- és kijelentése nem történik meg határidőben, vagy elmarad, esetleg ezért a céget megbüntetik és a könyvelője nem vállalja az anyagi felelősséget.
  • A könyvelőjével nem zökkenőmentes a kommunikáció, nehéz őt elérni, e-mailre, telefonra nem, vagy csak késve válaszol.
  • Cége NAV ellenőrzésről kap értesítést, erre a könyvelője megijed, elérhetetlenné válik.
  • A könyvelésre átadott iratai nehézkesen kereshetőek vissza, esetleg eltűnnek.
  • Egy esetleges ellenőrzés során a könyvelője az anyagokat nem tudja határidőre és rendezett formában a hatóság rendelkezésére bocsájtani.
  • Visszautasítják a banki hitelkérelmét, lízing igényét, nem kapja meg az igényelt támogatást, és ez a könyvelés hiányosságaira vezethető vissza.
  • A könyvelője a bevallásokat saját hibájából késve küldi be, vagy a beküldést elmulasztja.
  • A NAV a könyvelője tevékenységére visszavezethető ok miatt bírságot szab ki a cégre és a könyvelője nem téríti meg a kárát.
  • A cég beszámolóját nem készíti el, nem adja be időben, illetve a beszámoló valótlan adatokat tartalmaz.
HA EZEK KÖZÜL BÁRMELYIKET TAPASZTALJA, VAGY CSAK FELMERÜL A GYANÚ, HOGY NEM A MEGFELELŐ SZOLGÁLTATÁST KAPJA, KÉRJEN TŐLÜNK INGYENES KONZULTÁCIÓT!

Egy könyvelő alkalmasságát akár Ön is ellenőrizheti

A megállapodások írásba foglalásának az egyik legfontosabb célja, hogy az együttműködés során ne várjunk el olyat a másik féltől, amiben előzőleg nem állapodtunk meg. Tisztázni kell a kötelezettségeket és a felelősséget. Kártérítési felelősség! Írásos szerződés hiányában a könyvelőt semmilyen általa okozott kárért nem lehet felelősségre vonni.

Ellenőrizze le a regisztrációt. A beszámoló elkészítéséhez Pénzügyminisztériumi regisztráció szükséges (regisztrált mérlegképes könyvelő). PM honlapján ellenőrizhető, hogy a könyvelőjének van-e érvényes regisztrációja.

Jár szakmai továbbképzésekre? Képezi magát egyéb területeken? Törvényi változások figyelemmel kísérése, erről érthető tájékoztatás a partnernek. Felhívja a figyelmét az Önöket érintő változásokra, új lehetőségekre?

Mindig időben jelzi a befizetési kötelezettségeket? Tájékoztatja mikor milyen bevallásokat, milyen tartalommal küldött be?

Ha a könyvelő súlyos hibát követ el, amely miatt a cégét jelentős összegű bírsággal sújtják, a bírság kifizetése tönkre is teheti a cégét.

Ismeri az Ön cégének működési sajátosságait, jellemző gazdasági eseményeit? Az Ön cégére vonatkozó speciális szabályokat?

A megállapodások írásba foglalásának az egyik legfontosabb célja, hogy az együttműködés során ne várjunk el olyat a másik féltől, amiben előzőleg nem állapodtunk meg. Tisztázni kell a kötelezettségeket és a felelősséget. Kártérítési felelősség!

Ellenőrizze le a regisztrációt. A beszámoló elkészítéséhez Pénzügyminisztériumi regisztráció szükséges (regisztrált mérlegképes könyvelő). PM honlapján ellenőrizhető, hogy a könyvelőjének van e érvényes regisztrációja.

Szakmai továbbképzések.  Törvényi változások figyelemmel kísérése, erről érthető tájékoztatás a partnernek.

Mindig időben jelzi a befizetési kötelezettségeket? Tájékoztatja mikor milyen bevallásokat, milyen tartalommal küldött be?

Ha hibázik, és komoly bírság lesz, bedöntheti a céget. Ha rendelkezik felelősségbiztosítással, akkor a könyvelési hibából származó költségek nem Önt terhelik.

Ismeri a könyvelt cég működési sajátosságait, jellemző gazdasági eseményeit? A cégre vonatkozó speciális szabályokat?

Amivel többet teszünk az ügyfeleinkért

  • Az általunk könyvelt időszakok esetén a NAV ellenőrzéseken sem találtak kifogásolni valót.
  • Megbízóink számára sokkal többet nyújtunk, mint a kötelező könyvelés. Figyelünk a költségekre, támogatjuk a fejlődést, segítünk a célok megvalósításában.
  • Munkánkkal a könyvvizsgálók, banki, illetve minisztériumi projektellenőrök is maximálisan elégedettek.
  • Rugalmasságban, pontosság-precizitás, megbízhatóság terültén addig nem nyugszunk, amíg minden a helyére nem kerül.
  • Bármikor elérhetőek vagyunk és a lehető leggyorsabban reagálunk ügyfeleink bármilyen szakmai kérdésére, kérésére.

Ön sem szeretne kellemetlen helyzetbe kerülni?
Segítünk! Kérje ingyenes konzultációnkat!

Vessen véget a folyamatos bizonytalanságnak!

Mi gondoskodunk arról,
hogy nyugodtan foglalkozhasson a vállalkozásával.

Amikkel garantáljuk vállalkozása biztonságos fejlődését:

Könyvelés

  • Főkönyvi könyvelés és analitikus nyilvántartások vezetése.
  • Bejelentési és változás-bejelentési kötelezettségek teljesítése.
  • Évközi és év végi bevallások, adatszolgáltatások elkészítése.
  • Éves, egyszerűsített éves beszámoló elkészítése (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet).
  • Kapcsolattartás az adóhatóságokkal, könyvvizsgálóval.
  • Képviselet ellátása az adóhatóságok előtt.
  • Könyvelő váltás esetén az átvett cégek könyvelésének utólagos ellenőrzése, szükség esetén előző év újra könyvelése.
  • Az utalandó adók összegének megadása számlaszámokkal.

Bérszámfejtés

  • A munkavállalók be- és kijelentése
  • Havi illetmények, bérek, pótlékok és egyéb juttatások számfejtése a jelenléti ívek alapján
  • Táppénz ügyintézés
  • Bér- és munkaügyi statisztikák készítése
  • Szabadságok és túlórák nyilvántartása.
  • A bérek után a költségvetés felé átutalandó összegek megadása számlaszámokkal.

Adótanácsadás

Minden adózónak elemi érdeke, hogy megtalálja a vállalkozása számára legkedvezőbb adózási formát, ebben az alábbiakkal tudjuk önt segíteni.

Vállalkozás indítása előtti konzultáció

Egy induló vállalkozás pénzügyi sikere múlhat azon, hogy cégalapításkor milyen társasági formát, adózási módot választ. Tanácsadásunkkal segítünk megtalálni a legjobb megoldást cége számára. Elintézzük a megalapított vállalkozása számára az összes kötelező bejelentést.

Partnereink számára nyújtott szolgáltatásaink

Alapvető kötelességünk, hogy az általunk könyvelt cégeknek segítsünk megtalálni, a változó jogszabályi környezethez igazodva, a legjobb adózási megoldásokat.

Nagyobb szerződések megkötése előtt átnézzük és véleményezzük a szerződéseket adózási és pénzügyi szempontból.

Partnereinket értesítjük a tevékenységi köreiket érintő adóváltozásokról.

Aktívan közreműködünk partnereink adóhatósági ügyeiben – fellebbezések, személyes adóhatóság előtti képviselet.

Klasszikus adótanácsadási tevékenység

Bármely vállalkozás, vagy magán személy részére segítséget nyújtunk adózási kérdésekben. Kisebb horderjű esetekben óradíjas és/vagy fix összegű megbízási díjas, komolyabb esetekben sikerdíjas szerződést kötünk.

Segítség végrehajtási eljárás esetén

Előfordulhat, hogy egy cég ellen önhibáján kívül, vagy akár saját hibájából, az adóhatóság, vagy valamely partnere végrehajtási eljárást indít. Ez nagyon súlyos helyzet, ami akár a cég felszámolásával is végződhet, de szakszerű segítséggel mindez elkerülhető. Közel 7 év adóvégrehajtási tapasztalattal komoly segítséget tudunk nyújtani a hozzánk forduló bajba került cégeknek.

Szeretné jobban megismerni cégünket, esetleg személyreszabott segítséget kérni?
Kérje ingyenes konzultációnkat!

Ügyfeleink véleménye:

Kik vagyunk?

Keresztesi Attila

Vendéglátóipari szakközgazdász, okleveles közgazdás, regisztrált mérlegképes könyvelő, regisztrált adótanácsadó vagyok. Vezetőként dolgoztam éttermi, és munkahelyi vendéglátás, valamint szállodai területeken, később értékesítő (HoReCa), majd értékesítési vezető (retail) voltam. 2012-2019 között a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál árverő-végrehajtóként dolgoztam.

Mérlegképes regisztrációs szám: 181350

Adótanácsadói regisztrációs szám: 2117190

Hüttler Ágnes

Mérnök-közgazdász, regisztrált mérlegképes könyvelő, adótanácsadó, 21 év multinacionális cég több területen szerzett tapasztalatot (vevői és szállítói folyószámla kezelés, bank-treasury, főkönyvi könyvelés, kintlévőség kezelés) pénzügyi területeken vezetőként.

Mérlegképes regisztrációs szám: 143512

6 érv, amiért a mi könyvelő irodánkat érdemes választania

1

Elérhetőség

Családtagként, barátként kezeljük Partnereinket, számukra ugyanúgy elérhetőek vagyunk. Ha hívásukat mégsem tudjuk fogadni, a lehető leghamarabb visszahívjuk, nem kell minket „üldöznie” ahhoz, hogy beszélni tudjunk.

3

Garancia

Partnereink számára létfontosságú bizalmi szolgáltatásokat nyújtunk, melyekre teljeskörű garanciát vállalunk. Mi is emberek vagyunk, legjobb szándékunk, felkészültségünk és odafigyelésünk dacára mi is hibázhatunk. A partnereinkkel az együttműködésünk a kölcsönös bizalmon alapszik, ha hibázunk, elismerjük, felhívjuk rá partnerünk figyelmét és a lehető leggyorsabban javítjuk, hogy elkerüljük a kellemetlen anyagi következményeket.

5

Legalitás

Partnereinkkel történő közös munka alapja az írásos megbízási szerződés, mely keretbe foglalja a cégeink közötti együttműködést és a nemzetközi adatvédelmi szabályoknak (GDPR) mindenben megfelelő kommunikációt. A szerződés aláírása előtt a törvényi előírásoknak és a szakmai, etikai követelményeknek megfelelően átvilágítjuk leendő partnereinket, és a pénzmosáselleni törvényeknek megfelelően azonosítjuk a képviselőjét. Munkánk során kizárólag legális szoftvereket használunk. Célszoftvereink esetében verzió és jogszabály-követési szerződésekkel rendelkezünk.

2

SZAKTUDÁS, TAPASZTALAT

Cégünkben több évtizedes, hazai és multinacionális cégeknél, valamint az adóhatóságnál szerzett szakmai tapasztalattal rendelkező regisztrált mérlegképes könyvelők, adótanácsadók szolgálják elhivatottan Partnereinket, akik a kötelező továbbképzéseken túl is képezik magukat, fejlesztik tudásukat.

4

Felelősség biztosítás

Amennyiben minden igyekezetünk ellenére a partnereinket a mi hibánk következtében anyagi kár érné, kárát természetesen maradéktalanul megtérítjük. Annak érdekében, hogy ezt úgy tudjuk megtenni, hogy saját cégünk működését ne tegyük kockára teljeskörű szakmai felelősségbiztosítással rendelkezünk, mely jelenleg éves szinten 50 millió forint értékhatárig nyújt biztonságot

6

EXTRA SZOLGÁLTATÁSOK

Személyesen, telefonon, valamint e-mailben napi 12 órában (hétköznapokon 08-20 óra között) készséggel állunk ügyfeleink rendelkezésére. Különleges esetben telefonon a hétvégén is elérhetőek vagyunk. Igény esetén Budapest területén belül a könyvelési bizonylatokért személyesen elmegyünk a partnereinkhez.

1

Elérhetőség

Családtagként, barátként kezeljük Partnereinket, számukra ugyanúgy elérhetőek vagyunk. Ha hívásukat mégsem tudjuk fogadni a, a lehető leghamarabb visszahívjuk, nem kell minket „üldöznie” ahhoz, hogy beszélni tudjunk.

2

SZAKTUDÁS, TAPASZTALAT

Cégünkben több évtizedes, hazai és multinacionális cégeknél, valamint az adóhatóságnál szerzett szakmai tapasztalattal rendelkező regisztrált mérlegképes könyvelők, adótanácsadók szolgálják elhivatottan Partnereinket, akik a kötelező továbbképzéseken túl is képezik magukat, fejlesztik tudásukat.

3

Garancia

Partnerink számára létfontosságú bizalmi szolgáltatásokat nyújtunk, melyekre teljeskörű garanciát vállalunk. Mi is emberek vagyunk, legjobb szándékunk, felkészültségünk és odafigyelésünk dacára mi is hibázhatunk. A partnereinkkel az együttműködésünk a kölcsönös bizalmon alapszik, ha hibázunk, elismerjük, felhívjuk rá partnerünk figyelmét és a lehető leggyorsabban javítjuk, hogy elkerüljük a kellemetlen anyagi következményeket.

4

Legalitás

Partereinkkel történő közös munka alapja az írásos megbízási szerződés, mely keretbe foglalja a cégeink közötti együttműködést és a nemzetközi adatvédelmi szabályoknak (GDPR) mindenben megfelelő kommunikációt. A szerződés aláírása előtt a törvényi előírásoknak és a szakmai, etikai követelményeknek megfelelően átvilágítjuk leendő partnereinket, és a pénzmosáselleni törvényeknek megfelelően azonosítjuk a képviselőjét. Munkánk során kizárólag legális szoftvereket használunk. Célszoftvereink esetében verzió és jogszabály-követési szerződésekkel rendelkezünk.

5

Felelősség biztosítás

Amennyiben minden igyekezetünk ellenére a partnereinket a mi hibánk következtében anyagi kár érné, kárát természetesen maradéktalanul megtérítjük. Annak érdekében, hogy ezt úgy tudjuk megtenni, hogy saját cégünk működését ne tegyük kockára teljeskörű szakmai felelősségbiztosítással rendelkezünk, mely jelenleg éves szinten 50 millió forint értékhatárig nyújt biztonságot

6

EXTRA SZOLGÁLTATÁSOK
Személyesen, telefonon, valamint e-mailben napi 12 órában (hétköznapokon 08-20 óra között) készséggel állunk ügyfeleink rendelkezésére. Különleges esetben telefonon a hét végén is elérhetőek vagyunk. Igény esetén Budapesten területén belül a könyvelési bizonylatokért személyesen elmegyünk a partnereinkhez.

Kérjen tőlünk ingyenes konzultációt!

Adja meg elérhetőségét és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot!