Kezdjünk hozzá a mítoszok oszlatásához: A könyvelő választás zsákbamacska!
Hát igen is, meg nem is. Pont annyira lutri, mint bármilyen más szolgáltatás vásárlása esetén a szolgáltató kiválasztása. Hogyan kezdünk bármilyen szolgáltatót keresni? Megkérdezzük a havert, szomszédot, ismerőst? Ez akár jó megoldás is lehet, különösen akkor, ha olyas valakit kérdezünk meg, aki maga is vállalkozik, körülbelül hasonló kaliberű cége van, vagy ilyet vezet. Ha ez a valaki nyugodt szívvel ajánlja a saját könyvelőjét, kérd el a könyvelő telefonszámát, hívd fel, és feltétlenül beszélj vele!
Jó választás lehet. Ha a neten, vagy egyéb hirdetések között kezdesz keresgélni, „guglizni”, akkor hatalmas kínálatot találsz. Milyen szempontok alapján tudod kiválasztani a legjobbat, a Neked legmegfelelőbbet?
Attól függ neked mire van szükséged, mit vársz el a leendő könyvelődtől. Ha csak az számít, hogy a lehető legolcsóbb legyen, viszonylag könnyű dolgod van, ehhez azt hiszem nem sok tanács kell
Mire figyelj, ha olyan könyvviteli szolgáltatót keresel, aki a társad lesz azon a küzdelmes úton, melyet egy vállalkozó jár, melletted lesz a sikerért, pénzért folyó harcban.
Nézzünk meg, néhány alapvető dolgot!
Az egyik legfontosabb elvárás a könyvelővel szemben, hogy az együttműködésről készítsetek írásbeli szerződést és a szolgáltatásairól adjon számlát. Nagyon fontos a könyvelést végző szakmai felkészültsége. A Pénzügyminisztérium honlapjáról letölthető az a nyilvántartás, melyben bármely könyvelő regisztrációja ellenőrizhető (Ez azért nagyon fontos, mert az éves beszámolót csak regisztrált mérlegképes könyvelő küldheti be.) A legjobban felkészült, leggondosabb szakember is követhet el olyan hibát, melyért az adóhatóság komoly pénzbüntetést szabhat ki. Ha a könyvelő rendelkezik megfelelő szakmai felelősségbiztosítással, akkor ez a hiba nem mérgezi meg a kapcsolatotokat, és nem sodorja veszélybe anyagilag egyik céget sem. Fontos, hogy aki Neked könyvel, amellett, hogy naprakészen, pontosan végzi a munkáját, folyamatosan képezze magát, „legyen képben” a céged tevékenységét illetően, hogy tudjon segíteni, neked tanácsot adni. Legyen elérhető, amikor szükség van rá! (Azért a könyvelő is ember, van családja, és az életritmusa nem feltétlenül egyezik meg a Tieddel. Légy erre tekintettel, amikor felhívod! ) A regisztrációt, a felelősségbiztosítást lehet ellenőrizni, a szolgáltatási szerződést elkérheted, átolvashatod (El kell kérned, át kell olvasnod!), mielőtt végleg megállapodtok. A többi dologról pedig megkérdezheted egy személyes beszélgetésen a könyvelő irodájában (Nézd meg, hol, milyen körülmények között dolgozik! sokat elárul a munkájáról.)
Szerintem itt jutottunk el a legfontosabb dologhoz! Tapasztalataim szerint ezen a területen a sikeres együttműködés a kölcsönös bizalmon alapszik.
Cégvezetőként maximálisan meg kell bíznod a könyvelődben, hiszen a céged legkényesebb, legérzékenyebb üzleti titkaiba engedsz neki bepillantást, a céged legfontosabb döntéseit alapozod a tőle kapott adatokra, információkra, céged jövedelmezősége múlhat a munkáján, tanácsain.
Bíznod kell a könyvelőd felkészültségében, képzettségében, naprakész szakmai ismereteiben, de legfőképpen a szolgáltató cég vezetőiben, mint emberekben.
Amennyiben ez fontos Neked is, kedves Cégvezető, hívj fel! Gyere el az irodánkba, mondd el, Te mit tartasz fontosnak, milyen szolgáltatás segítené a legjobban a céged gyarapodását! Mi megmutatjuk a cégünket, elmondjuk, hogyan „készül” az a szolgáltatás, ami a legjobb megoldás lehet a céged számára. Ha ilyen szolgáltatást keresel, a megfelelő adatok birtokában kapsz tőlünk egy szolgáltatási ajánlatot. Ha elfogadod, akkor a Te céged is az egyik fontos partnerünk lesz és a mi cégünk lesz a LEGJOBB MEGOLDÁS a számodra. (Ide kattintva kérhetsz tőlünk ingyenes konzultációt)
Ha mégsem ránk van szükséged, beszélgettünk egy jót, vendégünk voltál egy jó kávéra!